Wyświetleń: 15560
Rekrutacja

Zarządzenie Pomorskiego Kuratora Oświaty w sprawie terminów rekrutacji


W roku 2012/2013 zapraszamy gimnazjalistów do klas pierwszych następujących typów szkół:

Technikum: Nauka trwa 4 lata i kończy się egzaminem maturalnym oraz egzaminem potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji zawodowych, czyli zdobyciem tytułu:

  • technika ekonomisty,
  • technika handlowca,
  • technika hotelarstwa,
  • technika organizacji reklamy, - nowy zawód
  • technika żywienia i usług gastronomicznych,



Program nauczania obejmuje przedmioty ogólnokształcące realizowane w takim samym zakresie i w takiej samej liczbie godzin jak w liceum profilowanym i liceum ogólnokształcącym. Jednocześnie prowadzi się ukierunkowane przedmioty zawodowe. Technikum daje więc uczniowi solidne wykształcenie zawodowe oraz otwiera drogę do podjęcia studiów.



Terminy składania dokumentów: 21 maja – 22 czerwca 2012 r.



Pozostałe terminy rekrutacji:

2.07.2012 r. do 4.07.2012 r. (do godz. 12:00) - dostarczenie kopii świadectwa ukończenia gimnazjum kopii zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

6.07.2012 r. godz. 12:00 - ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły

Od 6.07.2012 r. od godz. 12:00
do 10.07.2012 r. do godz.12:00
- Potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.


13.07.2012 r. o godz. 12:00 - Ogłoszenie listy uczniów przyjętych na podstawie złożonych oryginałów świadectw.

Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do wybranej szkoły, po ogłoszeniu listy przyjętych w dniu 13. 07. 2012 r. mogą ubiegać się o przyjęcie do innej szkoły, dysponującej wolnymi miejscami od 13 lipca 2012 r. godz. 12:00 do 17 lipca 2012 r. do godz. 15:00.

Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych w szkołach, które nie dokonały naboru w dniu 13 lipca 2012 r. - 17 lipca 2012 do godz. 12:00

Uczniowie przyjęci do Technikum w zawodach technik hotelarstwa i technik organizacji usług gastronomicznych objęci zostaną obowiązkowymi badaniami lekarskimi przez lekarza medycyny pracy. Badania te odbędą się bezpłatnie na terenie naszej szkoły w pierwszych dniach września 2012 r.

Odwołanie od wyników rekrutacji przyjmuje dyrektor szkoły w ciągu trzech dni od daty ogłoszenia listy kandydatów przyjętych.



Wymagane dokumenty:


  • podanie o przyjęcie do szkoły (formularz do pobrania w sekretariacie)
  • dwie fotografie,
  • świadectwo ukończenia gimnazjum (kopia potwierdzona przez dyrektora gimnazjum, w późniejszym terminie oryginał ),
  • zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego (kopia potwierdzona przez dyrektora gimnazjum, w późniejszym terminie oryginał),
  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie,
  • karta zdrowia (przy składaniu oryginału świadectwa),
  • w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami, orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej,
  • zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów, o których mowa w pkt. 5 lit. B



O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej decyduje suma punktów, której składnikami są punkty uzyskane :

  • w wyniku egzaminu gimnazjalnego zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (max. 100 pkt.)
  • za oceny wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum, z 4 przedmiotów: j. polskiego, matematyki, informatyki, języka obcego (max. 76 pkt.)
  • za inne osiągnięcia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum, które uwzględnia się w procesie rekrutacji (max. 24 pkt.).


Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i pozostałych przedmiotów odbywa się wg następujących wartości:

celujący - 17 pkt.
bardzo dobry - 14 pkt.
dobry - 12 pkt.
dostateczny - 8 pkt.


Za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum kandydat może uzyskać najwyżej 32 pkt. , przy tym:
a) za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem 5pkt.
b) za udział w konkursach organizowanych przez kuratora oświaty, w tym:
- finalista konkursu ponadwojewódzkiego 12 pkt.
- finalista konkursu wojewódzkiego 10 pkt.
c) osiągnięcia sportowe (Załącznik 1) i artystyczne:
- I-VI miejsce na szczeblu ponadwojewódzkim 5 pkt.
- I-III miejsce w województwie 4 pkt.
- I-III miejsce w powiecie 3 pkt.
d) za zajęcie od I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata w zawodach wiedzy lub innych konkursach tematycznych organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym - 5 punktów
e) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu lub na rzecz środowiska szkolnego
- stały wolontariat (świadoma, bezpłatna, dobrowolna działalność np. w domach opieki, hospicjach, świetlicach środowiskowych itp.; średni roczny czas pracy wolontariusza powinien przekroczyć 24 godz.) 3 pkt
- osiągnięcia w aktywności na rzecz środowiska szkolnego 2 pkt
Sumuje się liczbę uzyskanych punktów za osiągnięcia wymienione w podpunktach a, b, c, d, e, f przy czym w podpunktach b i c wybiera się najwyższe osiągnięcie


Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły mają kandydaci z największą ilością punktów.

Odwołania od wyników rekrutacji przyjmuje dyrektor szkoły w ciągu trzech dni od daty ogłoszenia listy kandydatów przyjętych.

Uczniowie przyjęci do Technikum w zawodach technik hotelarstwa i technik organizacji usług gastronomicznych objęci zostaną badaniami lekarskimi przez lekarza medycyny pracy. Badania te odbędą się bezpłatnie na terenie naszej szkoły w pierwszych dniach września 2011.



Dodatkowe informacje i rekrutacja on-line na stronie http://rekrutacja.powiat.tczew.pl
Rekrutacja powiat



Pliki do pobrania...

Podanie rekrutacyjne 2012/2013
Regulamin rekrutacji 2012/2013